
Przesunięcie
UX/UI | Projekt kursowy
To był projekt na kurs. Muszę stworzyć projekt aplikacji na urządzenia mobilne. Stworzyłem projekt systemu zarządzania dla firmy logistycznej.
Czas trwania projektu:
02/2023-03/2023
Problem projektu:
Brak systemu zarządzania klientami, zwłaszcza w przypadku łączenia się z telefonami za pomocą aplikacji.
Cel projektu:
Stworzenie aplikacji dla managerów, która pomoże im zarządzać klientami i ich majątkiem.
Moja rola:
Główny projektant UX.
Obowiązki:
Badania użytkowników, tworzenie modeli szkieletowych, prototypowanie w celu zdefiniowania przyszłych ulepszeń.

Problemy użytkowników
1
Skomplikowany dostęp do
dostępność produktów
Większość użytkowników nie ma
łatwy dostęp do sprawdzenia
dostępność produktów. Oni
należy skontaktować się z magazynem
środek i sprawdź to. To
aplikacja zapewni im
rozwiązanie ułatwiające sprawdzanie
Ten
2
Kontakty użytkowników i użytkownicy
zamów informacje w dwóch
różne aplikacje
Głównie dane kontaktowe użytkownika
a szczegóły dotyczące zamówień znajdują się tutaj
dwa różne miejsca. Aplikacja
rozwiąże to dawanie
menedżer łatwy dostęp do
obie informacje w jednym
miejsce.
3
Złożony
i mylące
interfejs użytkownika
Użytkownicy mogą być sfrustrowani
złożony lub mylący
interfejs użytkownika, który to umożliwia
trudno się poruszać
funkcje aplikacji i
funkcjonalność, prowadząca do
zamieszanie i błędy
4
Obawy dotyczące bezpieczeństwa
Jako bezpieczna logistyka
firma, użytkownicy mogą mieć
obawy dotyczące
bezpieczeństwo aplikacji i
ochrona wrażliwych
informacje takie jak
dane klientów, finansowe
informacje i
zapasy własnościowe
informacja
Profil persony

Mapa podróży użytkownika

Po przeprowadzeniu badań i przeanalizowaniu potrzeb użytkowników stworzyłem makiety o niskiej wierności, aby zbadać potencjalne rozwiązania projektowe. Następnie przeprowadziłem badanie użyteczności z makietą i wdrożyłem uzyskane informacje zwrotne i spostrzeżenia do procesu projektowania. W rezultacie byłem w stanie udoskonalić makiety i stworzyć wersje o wysokiej wierności, które lepiej spełniały potrzeby i cele użytkowników. Iteracyjny proces testowania i udoskonalania projektu zapewnił, że produkt końcowy był zarówno funkcjonalny, jak i przyjazny dla użytkownika.

Badanie użyteczności – wyniki
01
Użytkownicy chcą umieścić przycisk wylogowania w innym miejscu
02
Użytkownicy chcą poprawić działanie dolnego paska
03
Użytkownicy chcą mieć więcej szczegółów na temat dostawy na stronie klienta

Rozważania dotyczące dostępności
Kwestie dostępności były istotnym aspektem procesu projektowania aplikacji. Aby zapewnić użytkownikom z wadami wzroku wyraźne widzenie treści na ekranie, zastosowałem schematy kolorów o wysokim kontraście, które spełniały standardy dostępności. Ponadto do aplikacji zintegrowano czytnik ekranu, który umożliwiał użytkownikom z wadami wzroku nawigację po interfejsie za pomocą sprzężenia zwrotnego słuchowego. Upewniłem się również, że projekt zawierał jasne i spójne oznaczenia przycisków i ikon, co pomagało użytkownikom z niepełnosprawnością poznawczą lub trudnościami w uczeniu się. Moim celem było stworzenie inkluzywnego doświadczenia użytkownika, które byłoby dostępne dla każdego, niezależnie od jego zdolności lub niepełnosprawności. Dzięki uwzględnieniu tych kwestii dostępności mogliśmy zapewnić, że aplikacja będzie użyteczna dla jak najszerszej grupy odbiorców.
Wnioski
Wpływ: Skupienie się projektu na kwestiach dostępności miało znaczący wpływ, skutkując bardziej inkluzywnym doświadczeniem użytkownika. Jeden z uczestników badania zauważył: „Doceniam wysiłek włożony w uczynienie tej aplikacji dostępną dla wszystkich użytkowników, pokazuje to, że firma ceni i szanuje potrzeby każdego”.
Czego się nauczyłem: To była świetna okazja, aby nauczyć się obsługi Figmy i zdobyć większą wiedzę na temat dostępności
Następne kroki
01
Kolejne kroki w ramach tego projektu będą polegały na przeprowadzeniu dalszych testów z udziałem użytkowników i uwzględnieniu ich opinii w celu udoskonalenia projektu.
02
Chciałbym również opracować funkcjonalny prototyp, który użytkownicy mogliby testować w warunkach rzeczywistych.
03
Kroki te są istotne, aby mieć pewność, że produkt końcowy spełni oczekiwania użytkowników i skutecznie rozwiąże ich problemy.
